Isnin, 18 Ogos 2008

cuci kete~

di kala hari sabtu, bgn pagi.. tersedar aku keseorangan..huhu..rumet tercayang balek umah.. haih~.. ade klas plak pagi2 sabtu neh..

seb bek la klas caklempong.. xla busan.. sonok blajar muzik2 ni.. tapi teragak2 gak le, sbb aku ni lambat catch-up sket.. plus aku jenis yang xley nak wat coordination mata ngan tangan sgt.. slow~.. haha.. cane la aku drive -sigh- ..

last week men gereteh~..die ade 16 bonan..ngaa~

ini rupa gereteh

this wik men sawa/tingkah~.. yang ade 8 bonan.. yang 8 ni pon kenkandang bile duk ulang2 tu, aku da lupe steps..kalo gereteh lagi la..ngaa~


ni sawa/tingkah.. pe beza die?..bunyi sawa ngan tingkah beza.. satu bass, satu high pitch sket.. tapi aku tatau mne yg yg bass, mane yg hi-pitch.. so jgn tanye.. ;p

pastu men gendang ibu lak..lembik2 aku jgn ingat xley men gendang XD

gendangnye~

di kala2 duk men gendang, okaasaan mesej mengingatkn pasal nisfu syaaban.. pastu bley terselit satu persoalan mngapakah aku ade nombor phone len selen yg aku pkai skang..

ni sah kes adik aku cter nih.. haha.. transparent sungguh.. haih~

"saje~..lagipon ujung nombor tu besday ayong"

hee..betul la~..walopon maybe ade sbb len gak..shhh~

adek aku siap mesej beforehand, bgtau mak aku yang tylis mesej tu personally (kalo mak aku nak mesej besenye aku or adek aku yang tulis kan).. huhu..

dan aku tergelak2 sorang2 time klas.. huu.. tak kesah la org dlm klas tu nk pk pe... haha~

time balik dari klas, aku tersedey tgk condition baby P.. dengan habuknye tebal seinci.. dengan bekas2 kesan taik burung.. haih~.. sian gile.. seblom ni die duk asek beratap.. x kena hujan panas.. berkilat je selalu.. dapat kat aku, da la duk bawah matahari terik, kena ujan lebat, kenkadang kalo g blok 5 abes tayar kena selut.. sori sayang~

balik2 bilik, on mirc, tanye kt ne ley basuh kete.. yani ajak basuh sendiri.. so bermula la adventure baru.. hehe..

1st stop: gi taman maju
purpose: beli sabun cuci kete ngan span
purpose sampingan: isi angin taya kete.. sah2 angin xde.. disebabkn tu la 1st time aku isi angin kete, maka tak berapa berjaya.. angin tu kuar balik.. ngaaa~ ..aleh2, abg (ke pakcik?) stesen minyak tu yg tolong..mekasey~~

2nd stop: wakaf depan kafe v5
purpose: nak basuh kete kt situ.. sebab dulu ade pipe kat situ.. aleh2 xde da.. hancur harapan TT

3rd stop: tapak convofair 2008 @ tapak bbq che04
purpose: basuh kete..yeah~.. org basuh kete pagi2, ktorg basuh tgh2 hari buta.. panas seyh.. tgh org duk sebuk2 set-up pentas, ktorg duk sebuk cuci kete..haha.. time duk cuci2bhgn depan ngan sabun, part yg da letak sabun kat belakang tu abes kering.. ngaa~ cepat gile.. penat seyh.. aleh2 simbah je ngan air sabun satu kete.. kalo wat tetiap ari ley kurus.. ni baru kete kecik, kalo kete besa sket ngan kalo aku x kesian kat baby P, jgn harap la aku nak basuh sendiri.. kedai sudey~.. lebih baek byr rm8 dari penat.. haha.. dasar pemalas..

4th stop: cafe v2
purpose: beli lunch..lapa sebab x bekpes..huu~

sekian..

0 comments: